Zachciało mi się słodyczy

Przepisy na pyszne ciasta, baby, babeczki i ciasteczka. Przepisy są przeze mnie sprawdzone i wszystkie zdjecia są moje.

Wpis

sobota, 02 sierpnia 2008

Bułeczki czosnkowo-ziołowe

Nie wiem czy ten post czasami nie powinien się znaleźć na moim drugim blogu. Tutaj miały być tylko przepisy na ciasta, ciasteczka i... pieczywo. Bułeczki zaliczają sie do pieczywa wiec trafią tutaj, ale słodkie to one nie są;) Choć zapewniam, że sa prze prze przepyszne. Dwie zjadłam jeszcze ciepłe z samym masełkiem, takie chrupiące i pięknie pachnące, ale zimne też są smaczne.

Przepis na bułeczki znalazłam na blogu wypoczywającej w tej chwili w Grecji Anitki. Postanowiłam odrobinkę zmienić przepis, ale tylko troszeczkę. Dodałam zioła i bułeczki przez to wyglądały tak ładnie.

Bułeczki czosnkowo-ziołowe

 

Składniki:

  • 12 ząbków czosnku, ja dałam 10, bo bałam się że 12 to będzie za dużo, ale nie byłoby;)
  • 350 ml mleka
  • 450 g mąki (prawie 3 szklanki)
  • łyżeczka soli
  • łyżka majeranku
  • łyżeczka miodu
  • 2 łyżki oleju
  • 1 opakowanie suchych drożdży (7g)
  • roztrzepane jajko
  • szczypta czarnego pieprzu
  • kilka łyżek różnych ziół


Czosnek przecisnąć przez prasę i zagotować z mlekiem. Zmniejszyć ogień i gotować jeszcze 15 minut. Ostudzić do temeratury pokojowej.    

Wymieszać wszystkie suche składniki. Do mleka dodać jajko, miód, olej i wymieszać. Mokre składniki wlać do suchych i wyrobić ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Uformować bułeczki, ułożyć na blasze, pozostawić do wyrośnięcia przez ok. 30 minut. Ja zrobiłam 10 dość dużych bułeczek.
Bułeczki posmarować mlekiem.

Piec ok. 20 - 25 minut w 200 st C.

bułeczki

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Kategoria:
Autor(ka):
iis111
Czas publikacji:
sobota, 02 sierpnia 2008 00:17

Polecane wpisy

  • Tyropsomo

    Tyropsomo, czyli grecki chleb z fetą. Mój mąż stwierdził, że to najlepszy chleb, jaki do tej pory upiekłam. Choć nie ma się co dziwić, że mu tak smakował, bo on

  • Bułki z czosnkiem

    Pyszne bułeczki z czosnkiem. Piekłam je już dwa razy i pewnie jezcze nie raz wrócę do przepisu. Radziłabym jednak zwiększyć ilość czosnku. W przepisie są 4 ząbk

  • Bagietki

    Dorota miała rację, że te bagietki są rewelacyjne. Mają niesamowicie chrupiącą skórkę i bardzo miękkie wnętrze. Na początku chciałam upiec z połowy składników,

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • edysia79 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 00:22:49:

    Ja chcę taką bułkę! a najlepiej dwie, bo jakaś taka głodna jestem, a tu trzeba iść spać...

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 00:26:23:

    Edytko ale szybka jestes, a ja szybko odpisuje, bo... mam konto w o2;)
    Chetnie bym Cie poczestowala. Nie zjedlismy wszystkich.

  • edysia79 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 00:30:54:

    No i jak ja teraz zasnę? Po co tu zaglądałam? Teraz będę musiała takie bułeczki upiec - nawet kupiłam już suche drożdże ;) Tzn. za pieczenie się w tej chwili nie zabiorę, ale w najbliższym czasie na pewno, a teraz muszę chyba coś zjeść, bo nie zasnę z głodu :)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 00:37:56:

    hihi, ja sobie codziennie obiecuje, ze nie bede zagladac na blogi w nocy, bo pozniej spac nie moge, ale jakos zawsze cos przegladam. Dzisiaj zjadlam ogromna kolacje, wiec moge spokojnie patrzec na rozne pysznosci, np tort uodzinowy Twojego Krystianka:) Zrob te buleczki bo sa na prawde pyszne... jesli lubisz czosnek oczywiscie

  • majanaboxing napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 10:43:41:

    Iwonko, kolejny cudowny wypiek! Podziwiam, są piękne. Wyobrazam sobie jak smakują, na pewno przepysznie. Muszę je zrobic kiedys, mam nadzieje,ze juz wkrotce... Bardzo, bardzo mi sie podobaja! Pozdrawiam :)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 11:11:15:

    Bardzo ale to bardzo dobrze tez smakuja, a jak pachna.... czosnek, ziola...
    Rano jak weszlam do kuchni to jeszcze bylo czuc zapach pieczywa, czosnku i bazylii. Koniecznie je upiecz jesli lubisz czosnkowe pieczywo.

  • atina_bc napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 14:12:13:

    Piekne Ci wyszly! Jak wroce koniecznie musze sprobowac Twojej czosnkowo - ziolowej wersji:-)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 14:27:15:

    buleczek juz nie ma takie byly dobre:)

  • casiapaw napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 15:25:25:

    Jakie rumiane! :) Mniam...

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 15:30:54:

    rumiane, chrupiace i pachnace;)

  • gienialive napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 18:16:58:

    O jeja. Buleczki i jeszcze z czosnkiem. W przyszlym tygodniu musze wyprobowac przepis na chleb z krupczatki, a byc moze skusze sie tez na te bulenki.

  • abbra napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 18:40:48:

    Głodna się zrobiłam - i to przez Ciebie ;) Zjadłabym taką bułeczkę , nawet bez masełka !

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 20:18:11:

    Genialive- jesli lubisz chleb z ziaranami to u mnie na blogu znajdziesz na niego przepis, jest dokladnie taki sam jak ten z krupczatki tylko zawiea nasiona:) Mi bardziej smakowal ten z nasionami, szczegolnie takie jeszcze cieply:)

    Abbra-ciesze sie ze zglodnialas patrzac na moje buleczki. Chetnie bym Cie poczestowala, ale gdzie Ty jestes?;)

  • abbra napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 22:28:11:

    Jeszcze w stolicy , ale lada chwila będę na Mazurach ;D

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/02 22:34:12:

    Ty szczesciaro:P Wypoczywaj i baw sie dobrze. Udanych wakacji!

  • Gość kuchareczka58 napisał(a) z *.neoplus.adsl.tpnet.pl komentarz datowany na 2008/08/03 21:55:13:

    Brakuje mi słów, aby opisać stan do którego doprowadził mnie widok Twoich bułeczek :) Cuudowne!

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/03 22:01:19:

    Nawet nie wiesz jak milo mi to slyszec:)

  • evenka-arabeska napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/05 03:46:46:

    O kurczę , ale dużo czosnku ! :-) Też pewnie dałabym mniej za pierwszym razem , ale skoro piszesz , że wcale nie byłoby za dużo , to nie pozostaje mi nic innego jak wypróbować ten przepis bez ograniczeń , bo lubię takie czosnkowe "rzeczy" ;-)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/08/05 08:15:57:

    Ja nastepnym razem dam 12 zabkow, bo mysle ze wtedy beda jeszcze lepsze;) Bulki wcale nie byly zbyt mocno czosnkowe, moze to dlatego ze czosnek gotuje sie w mleku i traci troche swoja "moc".

  • andzia-35 napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/11 05:19:27:

    Mialas racje Iwonko te buleczki sa przepyszne!

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/11 10:03:18:

    Andziu bardzo sie ciesze, ze Ci smakowaly:)

  • nyop napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/28 21:22:28:

    Pysznie te buleczki wygladaja:) Mam tylko pytanie - czy musza to byc drozdze w proszku, bo u mnie sklepie zrobili wielkie oczy jak sie zapytalam o nie??

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/28 22:20:29:

    Nyop oczywiscie mozesz uzyc swiezych drozdzy. Opakowanie drozdzy suszonych (7g) odpowiada okolo 25 g swiezych drozdzy.

  • nyop napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/29 16:01:19:

    Dziękuję:) Wkrótce zabieram się za pieczenie, później dam znać jak wyszły.
    Ogólnie bardzo fajny blog:) Mój kulinarny dopiero raczkuje, ale zapraszam również lekkoscbytuchise.blox.pl/html

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/09/29 17:06:47:

    Jestem pewna, ze wyjda Ci sliczne i smaczne buleczki:)
    Widzialam juz Twoj blog:) Czekam na kolejne wpisy:)
    pozdrawiam
    iwona

  • nyop napisał(a) komentarz datowany na 2008/10/07 16:34:59:

    Niedawno zrobiłam bułki:) Wyszły przepyszne. Dziś znowu będę je robić, bo domownikom bardzo zasmakowały:)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2008/10/07 16:48:03:

    Nyop milo mi to slyszec:)

  • Gość pomarrancza napisał(a) z *.sta.asta-net.com.pl komentarz datowany na 2009/02/22 20:05:57:

    PYSZNE! Już raz robiłam, a dzisiaj zostałam zmuszona znowu:D

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2009/02/22 20:11:42:

    Pomarrancza ciesze sie, ze sie na nie skusilas. To jedne z moich ulubionych.

  • anra1 napisał(a) komentarz datowany na 2009/02/22 23:22:23:

    Bardzo ładne Twoje bułeczki no i oczywiście są smaczne, warte powtórki :)

  • iis111 napisał(a) komentarz datowany na 2009/02/22 23:33:35:

    Anra1 ja czesto wracam do tego przepisu.

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

statystyka Durszlak.pl WeekendowaPiekarnia